Discurs de l'acte final de campanya de la Cup Farners

Ahir, divendres 23, a les 8 del vespre es va celebrar el tancament de campanya de la Cup Farners a la Plaça Farners.

Hola i bona nit a tothom!!!

Fa 6 mesos vam començar a treballar en aquest projecte que se’ns ha tornat tan i tan engrescador a mesura que l’anàvem desenvolupant, a mesura que us acostàveu a compartir idees i experiències amb nosaltres. A partir de les primeres assemblees, quan vam decidir que ens tornaríem a presentar, hem treballat per la planificació dels tallers, la decisió dels blocs, dels tempos, recollir propostes, definir el programa, consensuar cada pas que fèiem per confeccionar finalment la llista seguint la nostra aposta de fer-ho el més proper a una consulta popular. Tota aquesta feina no va concloure amb la presentació del programa sinó que va ser el primer pas per continuar endavant. Tots i totes hem participat dels actes, de la propaganda, dels debats, de les xerrades, hem fet molt de camí, hem treballat conjuntament i hem obtingut un gran resultat: comprovar que el treball cooperatiu no és només possible, sinó que és molt gratificant. Felicitats a tothom per la bona feina feta!!! Felicitats a tots els imprescindibles!!!

Tot el que els companys i les companyes han anat explicant abans descriu el model de poble, de país i de societat que volem, perquè dir que volem capgirar la història per canviar-ho tot, no és només un eslògan sinó que és l’expressió del sentir de tots i de totes!!!

Però, què significa voler capgirar la història per canviar-ho tot? Nosaltres entenem per capgirar la història la possibilitat que se’ns ha presentat primer per a l’alliberament social i nacional, i segon per a la construcció d’un nou país, perquè el després és el més important: com farem aquest nou país? El nostre model és clar i no volem enganyar a ningú: la societat del futur ha d’apostar decididament pel decreixement en lloc del creixement embogit en el qual vivim, és veritat que hem d’apostar per les noves tecnologies però aquestes han de ser respectuoses amb el medi ambient i amb el territori; la societat del futur ha d’apostar per la humanització en lloc de la deshumanització; hem de ser més cultes i menys consumistes, si continuem amb el ritme de consumisme d’un ciutadà dels Estats Units, per exemple, necessitaríem poder disposar de tres planetes com la Terra! En definitiva, hem de construir espais d'una unitat popular forta i plena de contingut per fer, d’aquest nou país, el país que tots volem. Ho farem treballant des dels municipis, des de baix cap a dalt, sense oblidar la importància de les classes populars en el desenvolupament d’un nou model de poble i de país, i amb la ferma convicció que tot això és possible, si ho fem amb la participació de tota la ciutadania, perquè aquesta és la nostra manera d’entendre la política, perquè la política no pot ser una activitat laboral, ha de ser un compromís amb l’organització d’allò que és de tots. Aquest nostre compromís fa que avui, davant de tothom, ratifiquem la nostra ferma aposta per ser fidels al CODI Ètic de la CUP.

A nivell de país no hem de descuidar que aquesta és la primera volta del plebiscit definitiu, que uns municipis lliures seran inexorablement la palanca de la independència perquè seran decisius a l’hora de dibuixar la futura república catalana on la gent ha de ser la primera estructura d’estat .

Per tot això creiem que ha arribat l’hora de començar a ventilar la Casa de la Vila, que és la casa de tothom, hem d’obrir les finestres de bat a bat perquè l’aire de les Guilleries entri amb força i ens permeti escombrar la brutícia, i així poder començar a treballar de debò per a la construcció d’un nou país!!!

DESPERTEM FARNERS!!! CAPGIREM LA HISTÒRIA PER CANVIAR-HO TOT!!!

VISCA LA TERRA!!! LLIURE!!!