Discurs de Sylvia Barragán en la presa de possessió del càrrec de regidora

Dissabte 13 de juny, Sylvia Barragán, va prendre possessió del càrrec de regidora de la Cup Farners al ple de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners. Aquí us deixem el parlament que va fer.

La CUP, mitjançant la decisió presa en l’assemblea celebrada el 29 de maig d’enguany, dóna el seu suport al candidat d’ERC, Joan Martí, i expressa la seva ferma voluntat de treballar per a la consecució d’un nou model de poble i de país i en el compliment del programa amb el qual es va presentar a les passades eleccions municipals.

Després de 76 anys ha arribat l’hora per al nostre consistori de tenir un alcalde republicà al seu davant. Donem la benvinguda a una nova forma de fer política i apostem fermament perquè el compromís establert amb la ciutadania, a partir d’ara i durant el propers quatre anys, sigui respectat en tot moment.

Vetllarem pel compliment de totes les mesures i iniciatives que es prenguin amb la intenció d’afavorir la participació de la ciutadania. Apostem per les energies alternatives i el desenvolupament harmònic del nostre territori, en què la utilització dels recursos naturals com ara el de l’aigua es faci en funció del bé comú i no en funció dels interessos personals. Tindrem cura que les polítiques de justícia social treballin per a la cohesió social en lloc de l’exclusió. Per aquest motiu, considerem la cultura com un element principal a l’hora de bastir un model de societat integradora, solidària i dinàmica i ens comprometem amb la potenciació d’aquesta eina d’aprofundiment democràtic.

Per finalitzar i pensant en els convulsos mesos que ens esperen, donem per ben coneguda la posició de la CUP davant el Procés d’Independència dels Països Catalans i volem recordar les paraules que Henry David Thoreau va pronunciar, ara ja fa més de 150 anys:

La desobediència és el veritable fonament de la llibertat. Els obedients han de ser esclaus.

VISCA LA TERRA!

Santa Coloma de Farners, 13 de juny de 2015