La CUP Farners celebra una assemblea oberta després de l'entrada del primer regidor

La trobada va servir per presentar les valoracions que el nucli de la CUP Farners havia fet sobre els resultats de les eleccions i la campanya electoral, presentar l’organització interna de treball de la CUP Farners, establir les prioritats, presentar l’estat de comptes i valorar el posicionament de la CUP Farners davant el nou govern colomenc.

Els assistents van compartir l’opinió de la CUP, que la campanya electoral s’havia fet amb pocs mitjans i poc temps, però que s’havia fet molta feina i els resultats eren molt bons. Els 307 vots van donar a la CUP un regidor.

A l’assemblea també es va presentar l’organització interna que tindrà la CUP, per tal d’aprofundir i treballar algunes temàtiques que ens afecten a nivell municipal. Es van presentar quatre comissions, que són: regidoria; urbanisme i aigua; participació i festes; identitat i llibertats del poble català; i, gènere. Les persones que eren allà presents van proposar la creació de dues comissions més, que serien educació i joventut; i, benestar social i cultura.

Al mateix temps, amb la creació d’aquestes comissions es volen marcar quines són les prioritats de la CUP al municipi actualment, pensem que l’aprovació del nou POUM serà imminent. Així, l’aprovació del nou POUM portaria conseqüentment la necessitat de nous abastaments d’aigua. I són aquests punts, el creixement de la població i la necessitat de noves connexions per abastir-nos d’aigua, que porten a la CUP a voler obrir un debat públic per què totes les colomenques i colomencs puguin opinar i decidir

La manca d’espais i mecanismes de participació també marcarà la feina de la comissió de participació i festes, la qual plantejarà a través de l’Ajuntament o de la mobilització ciutadana directament, noves propostes de definició de les nostres festes i dels afers que afecten el nostre municipi, com pot ser la Festa Major del proper setembre. Seguidament, a l’assemblea es va parlar del posicionament de la CUP Farners davant la creació del nou Ajuntament.

Es va explicar la proposta de pacte de govern que s’havia rebut unilateralment per part d’ERC, per crear un pacte de govern amb el PSC, ERC i la CUP, la qual va ser rebutjada pels militants per unanimitat, per diferents raons, entre elles: les discrepàncies que podria crear un govern amb PSC, el model de ciutat i principis ideològics dels quals disten molt dels de la CUP. Davant la situació en què es volen investir uns alcaldes que no creiem que responguin als models de societat i propostes concretes de la CUP, vam decidir presentar-nos com a alcaldes i votar-nos.

Finalment, la CUP Farners va presentar la liquidació econòmica de la campanya, la qual va tenir un cost baix, per conviccions i per la rapidesa que ha tingut el procés de creació i funcionament de la CUP a Santa Coloma. El cost total de la campanya va ser de 1.578 euros. La CUP Farners valora molt positivament l’experiència de celebrar assemblees al carrer i creu que és la millor manera d’acostar la política i les decisions a la gent del poble.