La Cup Farners decideix en assemblea que no es donen les condicions per entrar a formar part del govern de Sta. Coloma. La Cup reafirma que seguirà treballant des del ple i des del carrer per desenvolupar el programa electoral

Després de setmanes de negociacions i ahir reunits en assemblea, la Cup Farners va decidir no entrar a formar part del govern de Sta Coloma, donat que no es donen les condicions mínimes per a formar part del govern composat per ERC i MES.

La Cup considera que després d'unes setmanes negociant, no hi ha un acord mínim en els eixos programàtics a desenvolupar, en el funcionament intern, ni en el repartiment d’àrees. De les propostes presentades en funcionament del ple, només s’ha tingut en compte la proposta de plens mensuals, i creiem que al llarg de les negociacions es prioritzava més el repartiment d’àrees que la concreció d’un pla de treball per al govern. Per tant, la Cup valora que no s’ha observat una nova cultura política per a què sigui viable i tingui sentit entrar a formar part del govern (detalls de les negociacions adjuntats al final del comunicat).

No obstant, la Cup no descarta col·laboracions per tal de dur a terme transformacions reals a Sta. Coloma. Pensem que aquesta nova legislatura la Cup Farners pot ser decisiva per a què realment es dugui a terme un canvi substantiu, i no merament un canvi de sigles.

Així doncs, la Cup ja ha iniciat novament el treball per a la transformació social real del municipi des del ple i des del carrer. Properament, s'informarà de les prioritats de la Cup per als primers 6 mesos de legislatura i del V Cicle Estiu Crític, que porta ponents i experiències municipals transformadores els dijous de juliol.

INFORME DE LES NEGOCIACIONS MANTINGUDES AMB ERC I MES.

El 28 de maig ens vam reunir primer amb MES i després amb ERC, per separat. Amb MES volíem veure si compartien la necessitat de canvi i si tenien clar de votar la investidura d’ERC, ens van dir que no decidirien el seu vot d’investidura fins als últims dies. Amb ERC volíem saber la seva disponibilitat per treballar per canviar la manera de funcionar l’Ajuntament, que va ser positiva i vam quedar en convocar reunió dels 3 grups.

El 29 de maig a l’Assemblea Oberta de la CUP Farners es va decidir de donar suport a la investidura del candidat d’ERC, treballar per fer-la possible i començar converses per tal de valorar la possibilitat d’un pacte de govern.

El 2 de juny ens vam reunir amb ERC i MES. Nosaltres portàvem una proposta d'organització municipal i el nostre codi ètic, que vam exposar, però no es va poder concretar res perquè MES no havia decidit encara el seu vot d’investidura. Els vam demanar que es decidissin com més aviat millor per poder parlar del cartipàs i del programa.

El 4 de juny a la nit MES comunica que votaran la investidura d’ERC.

El 9 de juny ens tornem a reunir els tres grups. Nosaltres hi portem, a part de la proposta d'organització i del codi ètic, una proposta de mínims programàtics per negociar. ERC porta una proposta de pacte de govern de línies generalistes, de molt bones intencions, però amb moltes coses a concretar. MES no vol entrar a parlar de programa sinó de repartiment de les àrees de govern. Nosaltres insistim en parlar d'un programa mínim de govern abans de repartir les àrees. La reunió es desbloqueja fixant per l’endemà una reunió sobre el programa. Nosaltres marxem i ERC i MES continuen reunits.

El 10 de juny en la reunió sobre programa es constaten alguns punts d’acord i altres de desacord. Nosaltres portem uns punts clars i els altres no volen entrar al detall.

El 13 de juny es fa la investidura d’ERC a l’alcaldia.

El 15 de juny, a l’acte de l’ANC, en Joan Martí, havent-li preguntat nosaltres per la represa de les converses, ens comunica que aquell mateix dia ha firmat un decret d’alcaldia nomenant la cap de llista de MES com a primera tinent d’alcaldia i que ja ha designat delegacions provisionals.

El 17 de juny enviem correu a ERC demanant transparència: que ens expliquin els acords amb MES, la proposta de cartipàs que tenen pensada i què ens oferirien a nosaltres.

El 18 de maig informem a la gent de Fem Poble de l’estat de les converses.

El 22 de juny tornem a reunir-nos amb ERC. Ens expliquen el repartiment de regidories que tenen pensat i que ens reserven la de Participació i Transparència. Reunida després la Permanent de la CUP Farners, considerem que aquesta proposta és insuficient, que no és proporcional al pes dels resultats electorals i que no ens permet d’incidir en el programa de govern. Entenem que participació i transparència són coses que s’han d’incorporar al funcionament i organització municipals i que es poden fer (s’haurien de fer) sense necessitat de cap regidoria concreta. Així mateix acordem enviar una contraproposta: gestionar l’àrea de territori, concretada en regidoria d’Urbanisme, Habitatge i Medi Ambient.

El 24 de juny ERC, sempre a través d’en Joan Martí ens respon proposant-nos afegir l’àrea d’Habitatge a Participació i transparència.

Aquest dissabte, 27 de juny, la CUP ha decidit en assemblea que no hi ha les condicions de confiança i treball conjunt per a integrar-nos al govern municipal, perquè no s’ha pogut acordar un programa de govern compartit i perquè se'ns ha fet evident l'existència de dues vies de negociació diferents. Constatem, així mateix, que tenim cultures polítiques diferents i que es poden reproduir maneres de fer que entenem que no suposen cap canvi en el funcionament de l’Ajuntament.

Tot i així, la CUP resta oberta a considerar les propostes que ens pugui fer el govern municipal i continuarà proposant i desenvolupant tot el que pugui per a millorar la ciutat, el país i les condicions de vida de les classes populars.