Farners de la Selva, neta?
Publicat a la revista local, Ressò. Octubre de 2018
Apostem per la recollida selectiva d’escombraries i la implementació d’un nou sistema que, tot i el canvi cultural que suposa, ha donat molts bons resultats en altres pobles: la recollida d’escombraries porta a porta.
El nostre programa de govern per aquesta legislatura apostava clarament per la recollida selectiva d’escombraries i la implementació d’un nou sistema que, tot i el canvi cultural que suposa, ha donat molts bons resultats en altres pobles: la recollida d’escombraries porta a porta. L’equip de govern semblava que també creia en aquesta opció i des de bon començaments es va crear un consell sectorial per tractar el tema.
El primer que es va fer va ser contractar a una empresa perquè fes l’estudi inicial i, com ja sabreu, en 3 anys i mig de legislatura encara no s’ha fet cap pas per informar sobre com tenim resolt l’assumpte o quines són les alternatives. Per acabar-ho d’adobar entrem en any d’eleccions i com s’esdevé tot sovint, haurem d’esperar!
Recapitulem. L’any 2012 es va adjudicar el contracte de prestació dels serveis de recollida, transport i abocament de residus, neteja viària i gestió de la deixalleria a la mercantil FCC SA, ja sabeu qui són, oi? El contracte tenia vigència fins al 30 de juny de 2016, passada aquesta data s’havia de treure a concurs. Per la seva banda el projecte de recollida porta a porta tirava endavant i, per tant, l’equip de govern ha anat prorrogant el contracte de FCC SA any rere any esperant poder implementar el nou model. La darrera notícia que tenim és que no es té en compte FCC SA per a una nova contractació i que es vol cedir la competència del nou model a l’empresa NORA, del Consell Comarcal, empresa semi-pública (10% Ajuntament de Blanes, 40% CESPA i 50% Consell Comarcal de la Selva). Sempre els mateixos! Segur que també us sona això de delegar competències i de no ser mai plenament sobiranes (aigua, piscina, escombraries, etc.)? Tot plegat ha provocat la notòria desídia de l’empresa que sap que més d’hora que tard haurà de renunciar a la prestació d’un servei que té un preu aproximat d’1.200.000 € anuals.
Darrerament rebem moltes queixes de veïnes i veïns del poble en relació amb aquest servei: els carrers estan bruts, els contenidors estan bruts, la neteja viària està molt mal organitzada. Si parlem de la neteja viària, dos són els temes que surten constantment: perquè es demana a la ciutadania que tregui el cotxe a les 6 del matí quan sovint són les 12 i encara no han passat? I, perquè no disposem d’un calendari mensual o anual de neteja? Ara no saps mai quan li toca neteja al teu carrer, màxim un parell de dies abans i, si no treus el cotxe perquè no has rebut la informació? Multa!
En resum l’ajuntament no és estricte amb l’empresa, no l’hi demana cap eficiència en la gestió del servei i som, en canvi, les veïnes qui rebem les exigències i les multes si no complim. El món a l’inrevés!
Al ple del mes d’octubre es debatrà sobre la modificació o no de les ordenances fiscals per l’any 2019, això vol dir que parlarem sobre els preus que haurem d’assumir pels diferents serveis. Penseu que hi teniu alguna cosa a dir? Ja ho veieu, no delegeu competències, participeu! Dieu-hi la vostra!
Actualment, l'Ajuntament no és estricte amb l’empresa, no l’hi demana cap eficiència en la gestió del servei i som, en canvi, les veïnes qui rebem les exigències i les multes si no complim.