LES DECISIONS DE L'EQUIP DE GOVERN

A l'últim ple es van aprovar modificacions d’algunes de les ordenances fiscals del poble per a l’any 2024. El nostre grup municipal va votar en contra,

Per què?

Les decisions que es duen a terme sobre la fiscalitat dels ajuntaments són molt importants perquè defineixen les polítiques a implementar l’any següent, igual que es fa amb els pressupostos. En el cas del nostre consistori tenim un problema afegit, tenim pressupostos prorrogats del 2022 perquè no es van posar d’acord ERC i Junts durant el passat mandat per apujar l’IBI i com es diu en català d’aquella pols, venen aquests fangs.

L'equip de govern actual, Junts i IxScF,  vol o pretén aconseguir més ingressos per poder resoldre la situació de feblesa econòmica en la qual ens trobem, i com ja sabeu, s’han retallat subvencions a les entitats i fins i tot a ple s’ha arribat a comentar que no se sabia tampoc, si hi hauria diners per obrir la tercera llar d'infants!

Totes les decisions polítiques d’aquest equip de govern van directament a retallar els serveis públics municipals, els que la població necessita i són tan necessaris: no sabem que passa amb la piscina, no sabem que passa amb el CDA (Centre de distribució d’aliments) que no té diners per fer front a la demanda de les llars sense recursos, no sabem què passarà amb tots els programes i projectes que afecten a tota la població i que sabem del cert que seran retallats. Al desembre ja estarà sobre la taula el pressupost 2024 i veureu les conseqüències d’una gestió adreçada als que més en tenen en detriment de les classes populars.

La nostra proposta ha estat i continuarà essent la d’apujar l’IBI. Els impostos recauen a les persones que més capacitat econòmica tenen. En el cas de l'IBI, les persones que tinguin més immobles, són les que més contribueixen. Aquesta és l’única proposta adequada a la situació econòmica del nostre ajuntament i a les butxaques de totes les persones que vivim a Farners, per això vam votar en contra, perquè mai es vol tocar la butxaca dels que més en tenen per fer un repartiment més equitatiu dels recursos públics.

Pensem-hi!

Assemblea CUP FARNERS