Per al·lusions.

Ja n’hi ha prou de mentir!

Per al·lusions. Ja n’hi ha prou de mentir!

A la tribuna d’estiu de la revista Ressò, l’antiga convergència, avui Junts x scf, es dedica bàsicament a criticar-nos. Recomanem llegir-la. Si no ho heu fet, va així: No fan balanç de l’any a l’alcaldia, tampoc tracten els reptes que vénen, tenen, i tenim al municipi. No parlen del país, ni d’economia, ni de gaire res, la major part del text el dediquen a criticar-nos, amb un tip de mentides, falsedats, ploriqueig, insults. I amb aquest estil de citar-nos clarament sense fer-ho directament. El final del text és per defensar la nova piscina descoberta, amb evident populisme, mentre ens critiquen de nou, més quatre tòpics de la covid19. I bon estiu!

Com que n’estem fartes, i aprofitant que fan bandera del seu desconeixement de la realitat local, desmuntarem els seus arguments falaços.

Al principi parlen de “desqualificacions i insults” a les xarxes socials. Interpretem que es refereixen a la pàgina de facebook “Control Ciutadà”, tot i que allí no ens consta haver llegit insults (?)… Però deu anar per aquí. “Alguns partits els fan servir com a pantalla” afirmen.

Primerament, ens sentim al·ludides perquè som la principal oposició. Si, hi ha també el PSC, però per dir-ho dolçament, tenen una altra manera d’entendre i viure la política. La vella política. En segon lloc, nosaltres no fem servir a ningú, és un dels nostres principis. En canvi, volem ser útils a qualsevol que vulgui fer un pas, en qualsevol direcció que considerm d’interès.

L’anterior punt els costarà d’entendre, però que quedi ben clar que no tenim cap altra pàgina més enllà dels nostres, ni cap perfil anònim que es dediqui a defensar-nos. Així de clar i simple.

Però és que en el cas de “Control Ciutadà”, és tan evident que hi ha elements que compartim clarament (transparència, seguiment de la política local, denúncia de pràctiques abusives, etc) com que n’hi ha d’altres que no. Per posar un exemple, elles insisteixen molt en el tema de la partida dels sous municipals, i nosaltres hem batallat com les que més per les treballadores municipals amb sous indignes i la Valoració de Llocs de Treball. És a dir, compartim la crítica al sou i feina de l’alcaldessa, com anteriorment haviem denúnciat la feina i sou del secretari, però mai comprem el relat de posar tothom al mateix sac. La defensa d’allò públic és un altre dels nostres pilars.

Sigui per ignorància o perquè creuen que els hi convé, ja ens resulta habitual que tota desaprovació rebuda l'associïn automàticament a la CUP. Potser perquè som les úniques que els hi diuen a la cara (al Ple), allò que una majoria social pensa al poble. I sí, participem d’entitats, d’associacions, de grups i moviments ben diversos (com podria fer tothom), som una minoria molt activa i compromesa, però com recordeu som minoria. Si fóssim més Farners seria un municipi més just.

D’altra banda, no podeu obviar que hi ha una majoria de farnasencs i farnasenques, que no han vist bé el pacte de la vergonya, l’augment de sou de l’Alcaldessa, l’augment de taxes, moltes conciutadanes que volen una Riera Viva on poder-se banyar tots els estius, serveis de més qualitat, valentia en la defensa del teixit econòmic, que reclamen també un altre to, un altre tracte dels seus representants i altres formes de participació. Topen amb una paret, perquè per exemple vam guanyar la consulta de la Plaça 1 d’Octubre, i no l’heu ni inaugurada, ni penjat una simple placa, i la gent se sent menystinguda. La majoria de persones no són d’un partit o altre, però sí recorden les paraules i promeses en campanya. I avui, a Farners, no només les cupaires som molt crítiques. Si no ho creieu, us animem a preguntar directament a la població, entrat el 2020 hi ha els mitjans per fer-ho. Us hi podem ajudar.

Volem el millor per Farners i així ho defensem sempre, amb més o menys encert. Però agrairíem que, per rigor, abandoneu el vostre mantra que la CUP només critica. No és així, ni al Parlament, ni al Consell, ni enlloc, tampoc a l’Ajuntament. En l’anterior legislatura, per exemple, vam presentar 20 mocions més que el PDCAT. En aquesta legislatura no tenim espai pel debat, ens hem ofert per reactivar el Consell Sectorial de Territori i debatre temes tan importants com el POUM, el porta a porta, etc. Diuen que ja ens avisaran quan tinguin els acords tancats. Continuem treballant en el Consell Sectorial d’Habitatge i en la mesa tècnica d’habitatge i farem el Pla d’Igualtat en un Consell Sectorial nou, etc.

Pel que fa als insults que ens regalen, com “sectaris”, es desqualifiquen sols, i tampoc no rebatrem cada bajanada que surt al text. Però si algú vol fer l’exercici de contrastar, pot llegir a la mateixa revista la tribuna d’ERC, principal soci del govern. No només és un altre to, és realment una altra mirada. Així cadascú pot valorar amb més perspectiva i objectivitat.

Per acabar, més enllà de l’evident populisme que gasten, dir que no tenim res contra la piscina descoberta. De fet, nosaltres voldríem que la coberta fos 100% pública, que hi hagués de fa anys un Centre Cívic, haver salvat la tercera llar Municipal, etc. No tenim res contra el Teatre, ni el Centre d’Interpretació de la Natura, la pista d’atletisme, les pistes de pàdel, etc. Si hi ha algú que mai refusa fer inversions públiques estratègiques, som nosaltres!

El que rebutgem és l'endeutament brutal que arrossega el consistori. Un cert endeutament és del tot lògic, un sobreendeutament com el que tenim (i com el projecten) és del tot irresponsable. En contra dels tòpics, el nostre GOVERNEM-NOS va carregat de seny. Sinó fixeu-vos on governem, com Celrà, que ha entrat al nou mandat amb 0 endeutament. O a Berga, on la nostra companya, l’alcaldessa Venturós, es va trobar amb un endeutament impressionant i amb moltes factures impagades i en 4 anys va poder rescatar 6.000.000 € del deute públic oferint els mateixos serveis però estalviant en despeses innecessàries.

És per tot això i molt més, que diem: de mentides, ja n’hi ha prou!.

Gràcies,

Cup Farners, 17 de juliol de 2020.

No podeu obviar que hi ha una majoria de farnasencs i farnasenques, que no han vist bé el pacte de la vergonya, l’augment de sou de l’Alcaldessa, l’augment de taxes, moltes conciutadanes que volen una Riera Viva on poder-se banyar tots els estius, serveis de més qualitat, valentia en la defensa del teixit econòmic. I que reclamen també un altre to, un altre tracte dels seus representants i altres formes de participació. Topen amb una paret, perquè per exemple vam guanyar la consulta de la Plaça 1 d’Octubre, i no l’heu ni inaugurada, ni penjat una simple placa, i la gent se sent menystinguda.