El despropòsit de les Zones Blaves

Article públicat al Ressò del mes de Juliol.

Hi havia una vegada un ajuntament que prometia defensar els drets de totes les ciutadanes

En el ple del mes de maig es va aprovar definitivament una nova Ordenança de circulació a la nostra ciutat. Va ser curiós perquè només va ser votada favorablement per l’equip de govern compost per ERC i MES, l’oposició va votar en contra pels motius que ara us explicarem i no vam poder fer més perquè el regidor del PSC no va participar del ple. Resultat vuit a vuit i l’alcalde decideix amb el seu vot de qualitat i per això va reeixir una Ordenança que pensem és contrària a dret.

En l’article 15 de l’esmentada ordenança s’estableix que serà sancionat el propietari del vehicle “quan la matrícula que consta al comprovant no coincideix amb la matrícula del vehicle estacionat”. En una primera lectura podríem dir que no conté cap irregularitat però no és pas així penseu que si ens equivoquem només en una lletra, si posem una lletra de més o si girem els números, també ens multaran i això realment va contra la presumpció de la bona fe que és un principi general del dret.

Davant les preguntes que vam fer durant el ple demanant que se’ns expliqués que hem de fer per solucionar aquesta incongruència (entre el principi general del dret i el text de l’Ordenança) les respostes de l’alcalde van ser dues perles de “bona gestió” de govern. La  primera: quan ens trobem en aquesta situació de multes incorrectes s’ha de presentar una instància al Consell Comarcal de la Selva que gestiona el cobrament de les multes, ja sabem que el nostre consistori externalitza tot el que pot amb l’excusa que no tenim prou personal! La segona: ja direm al personal que posa les multes que vagi amb compte i quan prevegi que  no hi ha hagut mala fe no posi la multa. Això vol dir deixar a discreció del personal extern al nostre consistori la decisió de multar o no a les ciutadanes!

Ah, em descuidava, una regidora de l’equip de govern va proposar que es treies la mitja hora gratuïta, així no cal posar la matrícula del vehicle i  s’acaba el problema. Aquesta és la forma de solucionar un tema i així entenem una bona gestió de govern?

Resumint si l’equip de govern no sap solucionar els problemes de forma adequada, tenen diverses alternatives, el nostre grup municipal entén que totes contràries al que considerem un bon govern i gairebé podríem dir que contràries a dret:

• S’ha de presentar instància a qui gestiona el cobrament de les multes, que no és el nostre consistori,
  • Deixaran aquest assumpte a la discreció de persones no autoritzades per llei a posar multes perquè no són funcionaris (això també s’ha de tenir present)
  • Si no saben solucionar el problema, retiren el que ens van vendre com el motiu principal per estendre les zones blaves a molta part del nostre municipi: la dita mitja hora gratuïta.

En En definitiva, companyes ciutadanes patidores d’aquesta legislatura: no tenim dret a equivocar-nos malgrat que l’equip de govern s’equivoca constantment en la major part de documentació que porta a discussió al ple!