En defensa de l’alcaldessa

Escrit publicat a la 'Tribuna Oberta' revista Ressò núm 474, d'octubre del 2020.

És cert que nosaltres, com tothom qui no forma part d’aquest govern, hem criticat durament que la seva primera mesura fos apujar-se el sou. No ens agrada el to ni l’actitud que utilitza sovint. Ha pres ja massa mesures i decisions que no compartim en absolut. Però precisament nosaltres no som de personalismes, i ens sembla injusta aquesta generalitzada crítica, centrada en la seva persona. La Sra. Alcaldessa representa el que sempre ha representat CiU al poble, però aquest cop no governa sola, ho fa amb dos partits més, que callen per norma, i això no els fa còmplices de les decisions preses, sinó que els fa part activa. Recordeu que tenim 13 regidores al govern i 4 a l’oposició?

Independents, Junts i Esquerra, van fer una campanya electoral amb uns lemes i promeses, que són l’antítesi del que estan fent al Govern. Independents sembla un partit absorbit,  Esquerra fa la sensació que només espera amb precaució i cautela el 2021 pel canvi d’alcaldia. En el ple del mes de juliol un regidor va lloar la bona entesa que hi ha dins tot l’equip de govern. Bé, tothom sap que realment ningú s’entén amb ningú. Culpes, retrets, plats pel cap. Però la tensió és amb la ciutadania a cada decisió important que toca prendre. Afortunadament cada cop hi ha més persones que segueixen de forma crítica la política municipal, i veuen quines regidores no llegeixen la documentació, quines no fan els deures com a representants. Per cert, insistim, quan es publicaran les retribucions de totes les persones que formen l’equip de govern? Encara no sabem què cobren però hem vist com actuen, repassem-ho:

A finals d’agost les veïnes de Santa Coloma Residencial denunciaven la tala indiscriminada que s’estava duent a terme dins l’espai verd de la urbanització. Tot és correcte, ens diuen. Però l’oposició veïnal és ferma i té moltíssims arguments, pren força, i acaba parant la tala. Si encara no coneixeu el cas, informeu-vos perquè és esgarrifós!

Què fem amb la Festa Major? Salvar-la com es pugui com han fet altres pobles? Pensar mil mesures de seguretat com la Cursa del Pa amb tomata? Activitats de petit format, per cada barri, per cada grup d’edat, com proposa la CUP? No! És molt més fàcil suspendre-la.

I què passa a les llars? Quan ja ha començat el curs es convoca el consell escolar i els hi comuniquen que l’empresa local que portava el menjar ha renunciat perquè no pot assolir les exigències de la lletra petita? Així es defensa el comerç local i de proximitat? Quan cal buscar una solució temporal, escullen una multinacional, perquè el cost en el fons l’assumeixen els infants i les famílies, però clar, pel govern és clarament l’opció més senzilla. Doncs potser no, perquè l’AMPA s’ha posat dempeus!  L’alcaldessa pot ordenar retirar una pancarta però el que no podrà ocultar és la realitat.

Acabem amb els dos punts claus de tot govern: governar amb les persones i no contra les persones, treballar pel bé comú i no pel benefici empresarial! Quan es fan passos en direccions contràries, sonen les alarmes, i a Farners fa mesos que sonen!

Ens sembla injusta aquesta generalitzada crítica, centrada en la seva persona. La Sra. Alcaldessa representa el que sempre ha representat CiU al poble, però aquest cop no governa sola, ho fa amb dos partits més, que callen per norma, i això no els fa còmplices de les decisions preses, sinó que els fa part activa.