Estiu Crític, més que mai!

Resum fet per l'Assemblea Local del darrer Estiu Crític. Escrit publicat a la revista local Ressò del mes de setembre 2020.

Fa nou anys que entomem el repte d’organitzar debats oberts al carrer. Consideràvem que aquest any era especialment important no renunciar-hi, i hem fet un gran esforç per aconseguir-ho. Vam fer una votació oberta perquè tothom pogués escollir els temes que valoraven més importants, i després preparar una edició amb mesures especials de prevenció, però com sempre buscant la participació, l’accent local i les idees que poden ajudar a transformar la societat.

El primer dia vam donar veu al Consell de Poble, a Sanitàries en Lluita i vam tenir una Diputada Cupaire analitzant la situació i responent preguntes de tothom. D’aquestes tres potents dones, i de les entitats ciutadanes que també van participar-hi, ens emportem la idea claríssima que sense lluita no hi ha canvi, i d’entrada cal, primer debatre i després assenyalar les hipocresies socials, si volem millorar les nostres vides, els nostres municipis, el nostre país...

També vam parlar de la defensa del territori amb un munt d’entitats referents. La seva força i importància demostra la deixadesa de les administracions en aquest àmbit. Riera Viva, No a la Mat, Naturalistes, Stop C32, Salvaguarda Montseny, Pagesos GPS, ... Però no va ser només un diàleg entre entitats, érem unes 70 persones analitzant les oportunitats d’ajuntar-nos i els perills d’un monstre sense ètica ni cor.

El següent dimecres, seguint una demanda sorgida del club de lectura feminista l’Hora Violeta, el vam dedicar als homes i els feminismes. Importantíssima aportació dels homes que lluiten per deconstruir-se i esdevenir veritables companys de les dones que s’enfronten a les contradiccions i la malvolença de l’actual societat patriarcal.

Començàvem el mes d’agost donant veu a l’Associació de Comerciants de Farners, que si ja es sentien sols abans del confinament, durant i després encara més. Qui no veu el caos que genera el neoliberalisme i l’individualisme en la nostra societat? Vam convidar diverses experiències que impulsen una economia de proximitat i solidària. La conclusió és que el nostre rol com a consumidores és bàsic, vital, la clau.

La darrera sessió vam parlar de repressió i va ser molt pedagògica. També dels nostres drets amb Alerta Solidària, i del conegut cas de 21raons.cat. Com s’ha d’entendre? Com podem respondre? Què n’hem d’aprendre? Tot això i més es va tractar en un potent debat, que vam finalitzar amb música i licors cooperatius.

Volem doncs agrair moltíssim a totes les persones que van participar: ponents, entitats, regidores de partits diversos, i farnesenques que amb les seves reflexions ens fan avançar cada dia més en la consecució d’una societat més participativa i justa. Mil gràcies!

PD-
En el darrer Ressò, el partit de l’alcaldessa (JxSCF) es va dedicar bàsicament a criticar-nos. No volíem dedicar aquest escrit a respondre, però tampoc deixar-ho passar. Si algú vol consultar la nostra resposta, la pot llegir aquí: http://farners.cup.cat/noticia/allusions

Fa nou anys que entomem el repte d’organitzar debats oberts al carrer. Consideràvem que aquest any era especialment important no renunciar-hi, i hem fet un gran esforç per aconseguir-ho. Amb mesures especials de prevenció, però com sempre buscant la participació, l’accent local i les idees que poden ajudar a transformar la societat.