La CUP Farners desmentim que oferíssim una moció de censura al PdeCat

Comunicat de l'Assemblea local, en resposta a l'entrevista a Carles Roca, al Ressò de febrer del 2019.

Des de la CUP Farners ens veiem en l’obligació de desmentir rotundament l’afirmació apareguda a l’entrevista del Ressò d’aquest mes de febrer, on Carles Roca, cap de llista del PdeCat a les passades eleccions, diu que des de la CUP li vam proposar un pressumpte suport a una moció de censura contra l’actual alcalde.

És senzillament mentida. En cap moment vam proposar al PdeCat de presentar aquesta moció. Sí que els vam expressar el nostre descontent amb la gestió i funcionament de l’equip de govern, i els vam reclamar que fessin una oposició activa i constructiva. També ens vam mostrar obertes a parlar de propostes concretes que poguéssim portar a aprovació del Ple. Però ells, com l'equip de govern, no han volgut mai entrar a parlar de qüestions de fons, ni d’acords programàtics. Per això no vam entrar al govern, ni lògicament plantejaríem una moció de censura en favor del PdeCat. De fet, una de les poques coses que compartim de l'entrevista és la nostra constant crítica a la gestió actual del consistori, que considerem preocupantment continuista. Enteneu per on anem, oi?

Nosaltres no som de firmar xecs. I molt menys xecs en blanc. Els fets són els que són, i si cal els recordarem amb xifres i actes. Tot allò que hem impulsat, reclamat i aconseguit. Un altre tema és la nostra notòria solitud a l'oposició. Probablement no hem sabut comunicar-ho prou bé, però també és evident que l'acció d'alguns ha brillat per la seva absència. Si s'ha treballat pel poble, s'han de poder rendir comptes. Nosaltres ho podem fer amb orgull i dades, no tothom pot dir el mateix.

Tampoc no són certes d'altres afirmacions, però ara no entrarem en més detalls per desmentir-les totes, ho llegim com a opinions personals, sovint deslligades del succeït, i també com a part d’una estratègia electoralista (per cert, força surrealista).

Nosaltres seguirem treballant horitzontalment, amb el nostre codi ètic, la nostra mirada llarga i centrades en anar posant les condicions que permetin un canvi profund en la gestió del municipi. Una gestió més clara, més transparent, més ecològica, més republicana i en definitiva, molt més participativa.