Les Ordenances Fiscals i el Malgovern d’una ciutat

Algunes reflexions i respostes a la nostra ferma oposició a la PUJADA de TAXES.
Al nostre absolut rebuig a aquest comú denominador dels altres partits, que és viure i prendre decisions d'esquenes a la ciutadania.

Foto de la vergonya

En el passat ple extraordinari de dilluns 28 d’octubre el Malgovern de la nostra ciutat va presentar a votació les noves ordenances fiscals per a l’any 2020.

Únicament la CUP AMUNT Farners hi va votar en contra, i ho va fer per tots els arguments que vam donar durant el transcurs del Ple. (Els podeu recuperar a l’enllaç (Ple Extraordinari 28/10/19). Segurament  ens han quedat elements  a  remarcar per exemple, que vam demanar l’estudi de costos de cada ordenança per saber com i perquè s’ha incrementat el preu dels serveis, i que encara estem esperant.

I ara analitzem les excuses del Malgovern...

Una de les excuses que dóna el malgovern a les nostres aportacions és la clàssica, el seu mantra que no s’aguanta però usen de justificant: la CUP sempre crítica, vota en contra, no proposa, la CUP no sap governar. Mai entrem en aquest joc però ara plantejarem una reflexió i donarem un argument. No serà que les nostres crítiques els hi ressonen ben endins i en canvi les nostres propostes els hi entren per una orella i els hi surten per l’altre? Convidem a tothom a analitzar tot el que hem proposat, que està registrat també a farners.cup.cat i les nostres xarxes socials (@cupfarners) i, si convé, recapitularem les propostes, algunes malauradament vigents des que ens vàrem presentar per primer cop a Farners, imagineu.

L’argument és de pes, i són els 18 ajuntaments on governem amb majoria absoluta i on sempre revalidem, perquè  governem amb el poble i per al poble. I on formem part dels equips de govern, posem la transparència com a objectiu imprescindible per governar per tothom. Tot el contrari que aquí, on s’apugen el sou al mateix temps que pugen les ordenances que haurem de pagar les contribuents, totes per igual, com si això fos just.

Una altra de les excuses en apujar-nos les taxes és que no troben els diners que suposadament havien de cobrar de més en les revaloritzacions de l’IBI amb els quatre anys endarrerits. Això és senzill d’esbrinar, només cal demanar a la senyora interventora que ens ho expliqui. Nosaltres no ho vam poder fer perquè era un ple extraordinari sense precs ni preguntes, però ho farem en el pròxim Ple del mes de novembre.

Una tercera excusa és la de: no tenim diners per aplicar la Valoració de Llocs de Treball (VLLT), l’anterior govern s’ho ha gastat tot. Amb aquesta excusa tindrem als i a les treballadores esperant un any més per cobrar el que els hi pertoca. Si cal, ho tornem a repetir, si no tinguéssim sous d’escàndol en el nostre consistori, si haguéssim aplicat la VLLT fa temps, la situació ara seria diferent, tindríem  treballadores amb sous dignes i plena dedicació a la feina. Tot això ho hem d’agrair a “l’assessor” de la nostra alcaldessa i també dels anteriors equips de desgovern. El nostre grup municipal es compromet a presentar al·legacions a les 19 ordenances (de 22!!!) que s’han apujat.

Per acabar només repetir el que ja vam dir en la campanya electoral i vam haver de repetir en el darrer Ple: abans de fer promeses electorals inabastables, o incomplir-les amb excuses de mal pagador, cal demanar tota la informació necessària per poder confeccionar els programes amb realisme i sense enganys. Deixeu de tractar amb paternalisme a la ciutadania, que tard o d’hora la veritat surt a la llum.

I si no hi ha voluntat o capacitat, ja sabeu el nou lema, el poble mana! el govern dimiteix!

Farners de la Selva, 2 de novembre de 2019

Pd:
Podeu recuperar aquí el Ple extraordinari

Notícia

S’apugen el sou al mateix temps que pugen les ordenances que haurem de pagar les contribuents, totes per igual, com si això fos just.