Prioritats polítiques, el que volem i el que tenim

RESSÒ DE NOVEMBRE.
L’ajuntament que volem té una mirada global i veu la complexitat del municipi, fa propostes en consonància i busca consensuar-les.
L’Ajuntament que tenim aprofita la rauxa de la Festa Major per anunciar inversions (deutes) enormes... a la premsa.

“L’alcalde anuncia la creació d’un centre turístic amb la ratafia i el patrimoni com a reclam”. Pressupost anunciat: 1.107.284 €.

L’ajuntament que volem es desviu per atendre la diversitat humana del municipi.
El que tenim pensa en el calendari electoral i busca comprar vots amb anuncis d’inversions milionàries.

Sempre hem remarcat la feinada que fa la Confraria, l’evident rellevància de la Festa de la Ratafia, la seva importància en la marca ciutat i molt més.
Ens va semblar bé que s’hi dediqués una rotonda a l’entrada del poble. Coneixem la vella demanda d’un obrador i el somni d’un espai d’interpretació. Res d’això ha de passar per alt.

D’altra banda, també observem que a Farners manca una estratègia per captar visitants, doncs moltes persones que hi vénen se’n van desconeixent bona part de l’oferta gastronòmica, cultural i patrimonial pròpia. Es evident que hi ha un gran marge de millora, no només en la promoció, també en les infraestructures turístiques, i que això demana inversions. No estem dient que no calguin inversions turístiques, sinó que pensem que cal un debat en profunditat i compartit per tot el poble sobre el model turístic que volem.

Però també és igual d’evident que la realitat ens senyala altres mancances tan o més importants. L’ajuntament que volem ha de fer de la transparència i la participació la seva essència per gestionar els diners de tot el poble. El que tenim dóna xifres i fa anuncis però no pregunta, no sondeja, no justifica, no s’explica.

No tenim, per posar exemples, cap espai per infants 0-3 apte per dies de pluja i fred. No tenim cap espai que fomenti la cohesió social entre orígens culturals diversos. Manca un espai de suport i acompanyament a les persones treballadores i a les que busquen feina, un punt de referència per a les oportunitats i drets laborals. Manquen habitatges amb lloguers socials malgrat tenir immobles propietat del municipi que no es rehabiliten per falta de pressupost.

Per comparar, aquesta despesa serà  10 vegades més gran que la destinada als pressupostos participatius del 2018, i com bé sabem, el pressupost és el millor indicador de les prioritats polítiques, més enllà de les paraules.

Bona Festa de a la Ratafia a tothom, i no us descuideu d’anar a votar el dia 2 de desembre sobre l’espai que el poble ha de dedicar a la memòria i en homenatge de l’1 d’octubre!

“L’alcalde anuncia la creació d’un centre turístic amb la ratafia i el patrimoni com a reclam”. Pressupost anunciat: 1.107.284 €). Per comparar, aquesta despesa serà  10 vegades més gran que la destinada als pressupostos participatius del 2018, i com bé sabem, el pressupost és el millor indicador de les prioritats polítiques.